Terça-feira, 17 de Abril de 2007
Para quei sirbe l mirandês? (1)

La lhéngua mirandesa  – cumo muitas outras ditas minoritárias, chamadas dialetos ou an situaçon dialetal  – salidas d’un mundo meio zbarrulhado ou an que yá nun queda piedra subre piedra, cumo l chamado mundo rural ou tradicional, lhieban a las cuostas ua cruç mui pesada. Ye l fardo de, segundo alguns, nun serbíren para falar de  l mundo moderno. Ora ua lhéngua que solo serbisse para falar de bacas i de canhonas, de cerrados i de tierras (inda melhor se fúren aradas cun las baquitas ou cun l burrico puxado  pul arado rachado), que nun fusse capaç de falar de computadores, de telemobles ou anternet, ou seia, para falar daquilho que ye l mais amportante de la nuossa eijistência, que ye l nuosso cordon que mos prende al mundo, comunicando cun las outras pessonas, essa lhéngua stá cundenada a zaparecer.

La lhéngua pertence al mais fondo de cada ser houmano. Daprendemos-la de maneira anstitiba, sien mos darmos de cunta, i nunca mais mudamos las sous feiçones oureginárias. Cun eilha fazemos ua biaige que bai deçde l mais fondo de la nuossa alma, l poço onde cada die la nuossa mente forma cientos de frazes cun admirable criatibidade, até chegar a la comunidade onde bibimos. Falar ye cumo resfolegar. Fazemos-lo sien pensar nisso, anquanto bamos fazendo outras cousas. Mas se mos falta l aire sentimos que mos afogamos, que mos morremos  – sien precisar de ningua lhagona onde seiamos atirados  – i todo l restro deixa de tener amportáncia. La fala ye tan amportante pa la nuossa mente cumo l aire que resfolgamos. Assi i todo, i isto ye ua diferença amportante, nun falamos de forma outemática, mas segundo un maquinismo de criatibidade único i andebidual.



Scrito por António Bárbolo Alves às 00:30
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